woensdag 5 februari 2014

Evaluatie - Irra


iPad! Steeds vaker ga ik hem gebruiken. Waar ik hem eerst gebruikte voor notities, gebruik ik hem voor leren, onderzoeken en vastleggen.

Gisteren sprak ik juf Harriette, een leerkracht van groep 7. Zij was erg enthousiast over het iPad gebruik. Zij vertelde dat ze de iPads gebruikt om de tafels goed te automatiseren. Dit is belangrijk voor kinderen maar ook voor PABO studenten. Weten we ze allemaal wel snel genoeg? 

Ik bezocht de volgende app: Tafelmonster - oppassen met stressgevoelige kinderen. Met deze app oefen je de tafels op een speelse manier. Er verschijnen monsters in je scherm die snoepjes eten. Elk monster geeft een som. Jij moet het goede getal in een snoepje zetten en heel snel in zijn mond stoppen. Het fijne is dat je aan kunt geven welke tafel je wilt oefenen.

Je kan kiezen voor een hoeveelheid sommen 10-20-30. Dit maakt de app voor zowel de midden als bovenbouw toegankelijk. Wil je hoofdrekenen trainen in de klas en een paar sommen op je bord? Maar is het lastig om vlug 10 verschillende sommen te bedenken? Kies dan voor: www.sommenmaker.nl Hier kun je zelf invullen wat je zoekt + - x : De site maakt een blad en antwoordenblad. Het handige van de iPad op zo'n moment is dat je hem in je hand kunt houden tijdens het opschrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten