donderdag 6 februari 2014

Evaluatie - Marissa


Ik vind het zelf erg lastig om de iPad in te zetten op stage. Ik ben op zoek gegaan naar een artikel waarin er wat tips worden gegeven om hiermee aan de slag te kunnen. In dit artikel wordt de uitkomst van een onderzoek op het ROC in Twente besproken. De docenten zijn hier allemaal voorzien van een Ipad waarmee ze aan het werk konden. 

Het belangrijkste doel van het project was het vergemakkelijken van het werk en het verhogen van de professionaliteit. Er waren een aantal voorwaarden gesteld: het hele team moest mee doen, aanwezig zijn bij activiteiten, een elektronische agenda bijhouden en papierloos vergaderen. Het gaat hier dus niet alleen om de iPad didactisch in te zetten maar ook om meer digitaal te doen en daardoor een meer duurzame school te zijn.

Ze geven aan dat docenten het lastig vonden om hier mee om te gaan en om nieuwe programma's te proberen en ook daadwerkelijk in te zetten. Eigenlijk hetzelfde probleem waar ik tegenaan loop. De docenten bleken vaak ook bang te zijn om nieuwe dingen te proberen, maar nadat ze dus eigenlijk verplicht hiermee aan de gang zijn gegaan, hebben ze aangegeven dat het de werkdruk wel verminderde. Populaire apps die gebruikt zijn, zijn: Quickoffice HD, Notebooks en River of News (RSS feed reader). Keynote, Teacherpal, Notability en de camera werden door ongeveer 20% gebruikt.

Ik heb zelf een keer op stage een les van mijzelf laten filmen, hierna heb ik deze terug gekeken waardoor je erg bewust word van je handelen en goed op jezelf kan reflecteren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten