donderdag 23 januari 2014

Week 2 Caroline

Hallo allemaal, Caroline hier. Dit keer is het mijn beurt om een stukje te schrijven over de iPad. Het is nu bijna een maand geleden sinds we onze iPad in gebruik namen. Inmiddels ben ik er goed aan gewend. Tot nu toe bevalt het goed, ik dacht dat typen op een touchscreen lastiger zou gaan, maar dit valt hartstikke mee. Ik heb de iPad vooral gebruikt voor aantekeningen maken en het verzamelen van beeldmateriaal. Inmiddels heb ik dropbox geïnstalleerd zodat ik bestanden van thuis makkelijk kan openen en bewerken. Dit werkt heel erg prettig, veel makkelijker dan alles heen en weer sturen via de mail.

Het enigste wat lastig is, is dat je geen twee dingen naast elkaar kunt bekijken. Dus als je een document aan het typen bent en je moet ondertussen iets uit een ander document er naast leggen.

Tijdens de laatste bijeenkomst van studiecoaching hebben we een kort rondje gedaan met tips en hoe iedereen de iPad gebruikt. Dit is erg leerzaam en leuk om te horen. Soms krijg je hier zelf weer een nieuw idee van. Hieronder een korte samenvatting over wat een aantal van ons met de ipad gedaan hebben.

Jeroen heeft de iPad ook tijdens het lesgeven ingezet op zijn stage. Zijn mentor is ook heel enthousiast over het gebruik van de ipad en juicht het gebruik ervan dan ook van harte toe.

Lisa heeft op haar stage rond Sinterklaas het Sinterklaasjournaal nagespeeld en heeft hierbij ook de iPad gebruikt.

Anne heeft de App cloud on ontdekt, hierin kun je word bestanden openen en bewerken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten